Project-based manufacturing and precise cost control
The key to success in complex project mode
In this complex and dynamic mode, projects are structured as they progress, in response to events (uncertainties, changes, etc.), and the financial consequences of drifts can be catastrophic. In this context, it is vital for the enterprise to be able to steer every project precisely.
It cannot be satisfied with just reacting, informing and negotiating, it must anticipate, structure, and evaluate the permanent risks to direct its action towards achieving its goal.
The key to success therefore resides in the capacity to continually use the right information in real time, on the entirety of every project, or on all the projects, in terms of deadlines and resources, from the estimate to after-sales, and also in terms of costs and strict financial tracking, which lets you manage the potential drifts immediately and have a clear view on the profitability of every project.
Real time financial tracking is vital for the smooth running of your projects and lets you create a competitive advantage and provides a significant added value.
Experience, a key factor for success
The success and accomplishment of a project always depends on the competence of its actors. But the pressure exerted today by the market in terms of margins, deadlines and penalties for delay require, in addition to experience, the use of proactive tools that let you manage uncertainties, anticipate the drifts and reduce administrative costs.
With over 30 years of experience in the management of industrial projects, ProConcept Projects has been developed to offer a tool adapted to the specificities of active SMBs in the development of capital goods, prototypes, series 0, in the construction of machine tools or metallic structures and in construction site management, whether they are in the field of road constructions, nuclear, mechanical or spatial, etc.
ProConcept Projects offers a wide and powerful range of features, including the progress figures and turnover, invoicing due dates, retroactive or real time financial tracking, situation n/n-1, Gantt project management, margin calculation and risk management, real time multi-project consolidation, etc.
Suivi financier en temps réel
Le suivi affaire, financier et budgétaire est assuré pleinement, en temps réel, avec vos indicateurs, au travers d’une vision cockpit nette qui vous permet de naviguer librement du global au détail.
Les gestionnaires d'affaires bénéficient donc d'une vision financière adaptée à leurs besoins, et les responsables financiers ou comptables peuvent budgétiser, contrôler et analyser les coûts standard par centre d'analyse par exemple, cela à partir des mêmes données de base.
L'anticipation étant toujours plus efficace que la réaction, le budget est mis en adéquation en temps réel avec les coûts réalisés, engagés et le reste à engager.
Que vous soyez responsable commercial, sav, logistique, chef de projet, technicien, tous vous pouvez décider ainsi en parfaite connaissance des tenants et aboutissants du projet, vos décisions et vos actes étant basés sur toutes les informations pertinentes.
Maîtriser les coûts
A la fin de l'exercice, votre chiffre d'affaires dépend de l'avancement (valorisé selon les normes IFRS).
Entre les heures de travail déjà effectuées (réalisés), les commandes fournisseurs en cours de réalisation (engagés), vous devez avoir l'œil constamment fixé sur les restes à engager. Ces indicateurs vous permettent de vous situer par rapport au budget initial, de prendre les mesures qui s'imposent, et d'en tirer les enseignements pour de futurs projets.
Pour avoir la parfaite maîtrise des événements, ProConcept vous offre une transversalité totale à partir de l'affaire et au travers des informations et des indicateurs indispensables à la réussite de votre projet.
Facturation partielle
ProConcept offre une grande flexibilité de facturation.
- Via une facturation à l'avancement, sur la base d'un échéancier, sur jalons ou, en cas de besoins, à n'importe quel moment du déroulement de l'affaire.
- Via une gestion des acomptes, notes de crédit, facture liée à une position/commande.
De plus, vous pouvez modifier en tout temps les montants à facturer. Les montants restants sont automatiquement recalculés.
La solution intégrée pour la gestion à l'affaire :
Réalisation de projets industriels complexes, vous concevez, fabriquez, installez des équipements spéciaux, le tout en suivant différents axes de gestion.
Notre solution pour la gestion à l'affaire